Posted on

Beginilah cinta kita..

Muharikah


saya budak medic.. saya memang sibuk.. dalam masa yang sama saya cube untuk menyeimbangkan masa belajar, bersosial, berdakwah, menuntut ilmu dan beruzlah dengan kekasih saya Allah SWT. Kadang2 saya malas dan cepat penat, tapi saya rasa mungkin cinta saya pada Allah belum cukup kuat, belum cukup tinggi hingga menyebabkan saya mahu mengejar redhaNya, melepaskan rindu saya padaNya setiap masa…

Astahgfirullah, betapa teruknya saya. di saat saya mengajar orang utk beramal dengan hadis ini:
β€˜3 golongan yg akan merasakan manisnya iman : a) mencintai Allah dan RasulNya melebihi dari kecintaan kepada yang lainnya b) menyintai orang lain hanya kerana Allah c) benci kembali kepada kekufuran setelah dia diselamatkan Allah , sebagaimana dia benci dilemparkan ke dalam api neraka’ ( Muttafaq Alaihi)

Saya bertanyakan diri saya adakah saya beramal dengan apa yang saya ajarkan pada mereka?

Di saat ayatNya ini dilantunkan di bibir saya, adakah saya faham apa yang saya baca?

β€˜

View original post 990 more words

One thought on “

    Josiah U. Marsh said:
    January 12, 2013 at 8:40 pm

    Sehinggalah akhirnya hanya saya dan dua tiga akhawat sahaja yang sempat untuk mengupdate di muharikah.com. Impian yang ada dahulu tidak kesampaian . Sehinggalah baru-baru ini moderator dakwat.org menawarkan satu bentuk kerjasama yang saya sukar untuk tolak : bergabung ikhwah akhawat dalam pembikinan website.

Leave a Reply

