Keriangan Plymouth

Posted on Updated on

Salam,

pastikan akan kurindui…

tempat ini..

yang mengajar aku..

akan erti

pengorbanan..

kasih…

dan cinta..

di atas jalan dakwah ini..

Di hadapan mereka..

kuhadapkan..

seluas lautan apa yang tersimpan di dadaku..

sejauh pandangan yang mampu kulontarkan..

dan selebar-lebar senyuman yang dapat kuhadiahkan..

buat hati-hati yang amat merindui
basahan hidayah
dan sentuhan kasih,
seorang akak.. seorang murabbi..

Mahu kutawarkan mereka kasih dan cintaku itu..

buat mereka merasai….

ada yang masih kisah,
ada yang masih mahu
mendidik dan menyuluhi jalan berliku ini…

Memberi ketukan-ketukan hidayah..
Mentausiyah perasaan dan hati…

agar kesedaran itu bermakna dan bercahaya di hati mereka..

bahawa Islam inilah perlu dijunjungi
diperjuangkan
dan dinobatkan dalam hidup kita..
buat selamanya….

kerana hidup dan mati kerana Islam itulah..
memberi makna yang sebenar pada hidup kita ini..

sayangnya adik-adik saya ini..

bagaimana mampu saya pulang esok tanpa deraian air mata hati dan perasaan ini?

Malam selepas muntalaq
Aisyah
Plymouth
12.50 am

Advertisements

6 thoughts on “Keriangan Plymouth

    kedaibuku said:
    June 18, 2009 at 4:14 am

    Memang seronok bila dapat berprogram dengan adik-adik. Kedahagaan mereka pada tarbiyyah, seringkali mengundang rasa sayu mengingatkan diri kepada kenangan lalu, bila hijrah mula mengubah segalanya..

    Zahrah Izzati said:
    June 18, 2009 at 4:44 am

    salam akak aisyah.

    jazakillah sebab dpt bersama2 UO dgn antunna. ingin sentiasa bersemangat spt akak dan akhawat2 yg lain utk mendaulatkan risalah Islam. bgus juga akak buat UO ms di Plymouth tu, alhamdulillah, sy mendpt tempias semngat akhawat di sana utk terus berjuang lillahi ta’ala

    p/s: doakan kami himmah ‘aliyah..

    drmuthiah said:
    June 18, 2009 at 3:18 pm

    πŸ™‚
    well-said

    adik plimot said:
    June 18, 2009 at 10:26 pm

    kehadiranmu membuka jalan
    memimpin tangan kami
    menunjuk
    bahawa kami masih mampu
    utk terus mengalir bersama dahwah ini

    kami hanya perlu seorang kakak
    utk mendengar jeritan batin kami
    bahawa kami masih mahu bersama
    dan kami mahu terus dan terus bersama
    gerombolan dakwah ini

    jazakillah akak~
    syg akk

    nida'ul-iman said:
    June 18, 2009 at 10:45 pm

    salam..

    kak,

    kalau lah dgn berada di tempat itu dakwah lebih laju, tenaga lebih muntij dan lagi byk jiwa2 yg dpt dihidupkan, dengan izin Allah, saya akur dan redha..

    mungkin juga itu yg terbaik buat dakwah, deen Allah dan kami di sini..

    Allahualam…

    p/s: hidup kita & mati kita hanya utk jalanNya kan?

    aizadiha said:
    June 19, 2009 at 1:18 am

    salam..wah,,semua ke plymouth! hu3..
    k.aisyah jadi rebutan~ jgn merajuk ye kak.. iALLAH, sebab dah akk suruh kami kacau akak..nanti kacau dengan semangatnye!

    jgnlah rasa bersalah nak syg ramai2 adik. kami rela je,, berkongsi. eewah;)

    kerana dalam dakwah ini,,tiada apa yang kita punya pun. setiap pada kita membawa hati saudaranya. Jadi, ramai2 membawa hati k.aisyah..=)

    ila liqa’ sis

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s