Untuk adik2ku…

Posted on

Terutama yang mendengar skype dengan background tsunami..

saya minta maaf kerana banyak mengecewakan kamu semua..

Apa ye nak kasi pada kamu semua?

Diri saya?

Duit saya?

Harta saya?

Ambillah apa sahaja..

tapi saya tahu yang menjadi kegembiraan kamu semua adalah jika dapat bersama saya..

menyentuh saya..

berpelukan dengan saya..

dengan kesyahduan penuh kesyukuran

Yang tentu dapat membasuh kerinduan yang dalam ini.

Tentu aku bukanlah murabbi yang terbaik buat kamu semua..

tatkala aku melihat orang yang lama dalam tarbiyah.

Yang sudah sibuk di medan amal masyarakat umum..

jadi speakers sana, jadi speakers sini..

mesyuarat sana, mesyuarat sini..

akhirnya perhatian pada usrah dan mutarabbi kurang.

sentuhan ruhani dan fikriy menjadi kering,

ruh tarbiyah dirasakan hambar.

Dijadikan usrah itu sekadar ada, bukannya dilook forward untuk ada supaya dapat menanamkan dan menghebatkan lagi jiwa pendekar sang pendakwah!

Aku sangat takut aku akan jadi begitu adikku…

sangat2 takut…

rakan-rakanku sudah menjadi bukti..

dunia bekerja tak sama dengan dunia belajar..

dunia bekerja dengan kawan2 faham islam, tak ramai dengan kerja dengan yang tk, apatah lagi yang kuffar..

bagaimana dapat aku ceritakan kamu kerisauanku itu?

Jika begitu, siapa yang dapat menjaga kamu?

Siapa?

Ya Allah takutnya aku!

Kerana itu aku sedih, dalam sisa masa yang aku ada ini pun aku tak mampu mendidikmu, bagaimana pula jika aku tiada lagi…..

PS: sorry luahan rasa sahaja… takde apapun…

PSS: esok akan bersummer camp selama 6 hari di ireland! alhamdulillah!

5 thoughts on “Untuk adik2ku…

    hikari2211 said:
    June 5, 2009 at 3:41 pm

    alaaa cedeyy2…. :’-!

    aizadiha said:
    June 5, 2009 at 4:17 pm

    salam ..akk,saya baru terpikir nak wat entry for akk gak,, tp belum lagi=}.. minta maak kak,semalam macam sgt sedeyh.. dengan skype + tsunami nye.. lps tu akk x jadi balek.huhu…

    xpe,iAllah.. hikmah sesuatu perkara hanya boleh difahami oleh org2 yang meletakkan taqwa dalam hatinye..

    akk jgn takut! doakan saya dalam tahajjudmu.=) moga kasih syg ini keranaNya..moga cepatlaaaa kite dapat jumpee… sy nak pelok murabbi!! =’S

    hikari2211 said:
    June 6, 2009 at 1:42 pm

    what a thought sis!

    πŸ™‚ “akak, saya sampai terulit dibuai mimpi dengan tsunami tuh!” jahat tul tsunama. ##waa##

    takpelah, orang kata benda baek nih…susah nak dapat. maka, kalau sekali dapat, wajiblah anda mensyukurinya… πŸ™‚

    the fact is: sekali sekala dapat usrah dengan akak tanpa apa-apa kekangan tuh paling baek sebenarnya-terus kena ‘ketuk’+dakwah turbo+muhasabah+seerah+tafsir+hadith+etc

    -gmex yang comey (^_^)

    muharikah responded:
    June 11, 2009 at 10:50 am

    salam,

    wahai makcik2 volgo sekalian, bilakah anda semua akan terlepas dari belenggu duniawi supaya kita dapat berteduh di bawah pohonan syurgawi di balik tetingkap skype lagi?

    bile..bile.. bile…

    hehhee…

    cakap kat orang, saya pun sibuk gaks…hehehe

    ok study hard, make sure excel ok dalam exam! πŸ˜€

    azril'kiara said:
    June 12, 2009 at 8:00 am

    tulisan yg mempunyai ruh ..
    walaupun sekadar bingkisan hati ..
    mabruk..

    kite kena belajar utk tidak selesa ..
    selalu bersama sesama ‘kita’ menjadikan kita selesa !

    keluar dr kepompong selesa menjadikan kita seorang sufi ashkari yg gagah dan tangkas ..
    lenyapkan keraguan hilangkan ketakutan ..

    hatta, liqo’ usroh adalah salah satu wasilah utk kita sustain di jln yg kita pilih ini ..

    medan sebenar adlh ‘di luar sana’ ..
    kawan-kawan bukan sejemaah adalah medan amal kita ..
    mereka jg berhak utk mendptkan risalah ..
    siapa tahu intan bakal menjelma di celah hiruk pikuk manusia ..

    betul, cabaran selepas belajar adlh cukup mengujakan..
    jika kita mampu mengesani sekitar dan masyarakat akan kehadiran kita, jelas usroh dan tarbiyyah kita membuahkan hasil dan terbukti kesannya ..

    sahabat sy selalu berpesan, bukankah usroh itu bermula selepas tasbih kifarah dan surah al-asr ?

Leave a Reply

