Saya di Sungai Nil

Posted on

Salam,

saya berada di Hotel Maadi di Kaherah. Pengalaman sepanjang 24 jam di sini sangat melucukan dan menarik minat saya..

Pengalaman orang bertazkirah dalam tren, gerabak tren perempuan sahaja, kenderaan yang tidak mengikut jalan, bunyi hon yang menjadi musik di jalanraya, terlalu banyak cerita yang saya dapat….

Paling best, terdapat berpuluh2 replika bertulisan ‘Allah’ di mana2 sahaja, di taman bunga, kedai, masjid…. MasyaAllah…terasa sangat bahang kesolehan, bahang ketundukan dan bahang hidayah di negara yang paling tertua sejarah kemanusiaan di dunia ini..

Nantilah saya cerita lagi, saya kene siapkan presentation saya untuk Congress esok. Kene buat yang terbaik. Tunjukkan Islam itu boleh..

Bertemu lagi nanti iA…

wassalam

4 thoughts on “Saya di Sungai Nil

    syuqaira said:
    February 16, 2008 at 8:48 am

    salam wrt,
    kakak,
    semoga dimudahkan~
    jazakillah..

    NeenaUmi said:
    February 24, 2008 at 12:21 am

    Assalamualaikum warahmatullah,

    Aisyah,

    Selamat mengembara. jangan lupa buat catatan dalam jurnal harian.

    Mana tahu? Satu hari nanti, Aisyah akan jadi seperti Dr. Robin Cook?

    http://jiwarasa.blogspot.com/2008/01/robin-cook-doktor-yang-menulis.html

    Penulis novel terkenal yang juga seorang doktor perubatan itu?

    Wasalam…

    ma said:
    February 27, 2008 at 3:26 pm

    Ahlan wa Sahlan wa Marhaban Bikum ila Masr, Ardh Al-Kinanah.

    Masr, turahhibu bikum…

    wani said:
    December 10, 2010 at 4:37 pm

    salaam ‘alayk
    kak aisyah.kak aisyah.kak aisyah ^_^
    wani tengah baca penulisan akak dari tahun 2005-sekarang πŸ™‚
    jumpa post ni.kak aisyah dah pernah datang mesir eh.
    marilah datang lagi sekali.mahu jumpa akak~marilah,marilah~
    wani bawa jalan-jalan eh~
    memang betul kata akak.nak menulis yg best2.kene praktik banyak kali+baca buku.
    penulisan akak dulu dan skrg sangat lain ^_^

    sayaang akak~

    -wani,mansoura-

    p.s:saya dah komen dah kat blog akak ni.if lepas ni saya komen banyak2,akak jgn marah πŸ™‚

Leave a Reply

