Dunia islam yang telah lama dijajah

Posted on

alhamdulillah. setelah perjuangan selama 3 minggu akhirnya aku dah menemui penghujung perjuangan yang panjang ni.(kononnyalah kan…) sewaktu dalam perjalanan ke rumah kawan saya semalam, saya menghabiskan membaca buku WEIL CHINA oleh AMINAH schoer….lebih kuranglah nama dia.
mmg benar kata penterjemah dia, buku itu menyebabkan dia tidak lena untuk tidur semalaman. dan buku itu membuatkan saya menangis di sepanjang perjalanan!
kisah tersebut menceritakan tentang kekejaman komunis di negara Islam Turkistan pada tahun 1940-1980 . buku itu menyedarkan saya tentang kejahilan yang pekat yang bersarang di minda dan menunjangi hati umat Islam ketika itu. bezanya umat islam ketika itu disedarkan dengan penindasan dan kekejaman yang menyebabkan mereka terbuka hati dan menerima syahid di jalan Allah. namun kita kini berhadapan dengan kesesatan yang lebih samar dan saya tidak tahu adakah kita memerlukan penindasan dan kekejaman untuk membuka mata kita dan berpegang hanya kepada Islam. persoalannya adakah kita sanggup juga?
anda mungkin tak faham apa yang saya katakan ini sehinggalah anda membaca buku itu sendiri. saya tak pasti di mana anda boleh dapatkan, tetapi kalau anda nampak, jangan terlepas dari membacanya.

di atas itu adalah gambar wallpaper baru utk desktop saya. negara kita Islam sudah lama dijajah oleh kaum kuffar. sudah tiba masanya kita mendapatkannya semula.

boleh klik kat bawah kalau nak download gambar tu:
http://usrahonline.tripod.com/map1.bmp

Advertisements

One thought on “Dunia islam yang telah lama dijajah

    Sikin said:
    March 27, 2006 at 2:37 pm

    “Wahai orang2 yang beriman, bertaqwalah dan carilah jalan yang boleh menyampaikan kepadaNya (dengan mematuhi perintahnya dan meninggalkan larangannya dah berjuanglah pada jalan Allah(untuk menegakkan Islam supaya kamu beroleh kejayaan”

    Al-Maidah:ayat 35

    ~Wallahu a’lam~

    🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s